Friday, May 19, 2006

轉瞬間為永恆

怦然心動,感覺很甜蜜!這種感覺,停留在兩個人之間,歷時不長不短,就是剛剛好。好在它發生在愛情開始前後的瞬間,想進一步的衝動,卻未有踏出去的勇氣。

開始之前,就像玩捉迷藏,予人即緊張又焦急。捉的人急切要找出躲藏的人,就像要知道對方到底在想什麼;而躲藏的人,時探頭時隱身,似故意要被捉的人逮個正著……這個階段,還不足以切切實實發展一段關係。

開始之後,好久沒有過的幸福甜蜜感覺又回來了。只要想起第一次正式約會的細心打扮,想起一隻手再被牽起的剎那,想起聊個整晚電話仍不想掛線的時候……

這篇文章特別獻給一位女朋友,祝福你:愛情的甜蜜不止於瞬間,懂得轉瞬間為永恆,那才是愛情砌圖的填滿!

1 Comments:

Blogger vivien said...

it's such a wonderful feeling... for having trust in someone, heart beating faster for special someone, dreaming about someone day and night, feeling so safe and warm together with that someone, taking care of someone, simply... for being IN LOVE, again!
hand-in-hand, heart-to-heart. wishing that fairy tales come true!

May 20, 2006 2:29 AM  

Post a Comment

<< Home